Competențe Antreprenoriale - Partea 15

Marketing Digital

15.1 Introducere în marketingul digital

Marketingul digital, cunoscut și sub numele de marketing online, este promovarea brandurilor pentru a contracta potențiali clienți folosind internetul și alte forme de comunicare digitală.

Prin aceste forme de comunicare digitală, dorim să includem ca și canale de marketing tot ceea ce înseamnă e-mail, social media, web-based, publicitate, mesaje text și multimedia. Dacă o campanie de marketing implică comunicare digitală, atunci este vorba de marketing digital.

Putem vedea sau putem găsi cinci tipuri de marketing digital.

01. Search and Design Marketing (SEM și PPC).

02. Search and Design Optimization (SEO).

03. Social Media Marketing (SSM). SMM este marketingul realizat prin intermediul rețelelorde socializare, cum ar fi Instagram, LinkedIn sau Twitter, Pinterest sau orice altceva  puteți folosi.

04. Email Marketing. Email marketing este mai mult decât un simplu newsletter. Puteți găsi o mulțime de lucruri foarte interesante de făcut cu email marketing.

05. Content Marketing. Marketing de conținut cu storytelling.

Veți avea nevoie de un plan de marketing digital sau veți avea nevoie de o strategie și de KPI-uri (key performance indicators) pentru a ști cum merge strategia dumneavoastră.

  • Trebuie să vă definiți obiectivele;
  • Trebuie să identificați publicul țintă, creând un buyer persona;
  • Să stabiliți un buget pentru fiecare canal digital;
  • Să găsiți un bun echilibru între strategiile digitale plătite și cele gratuite;
  • Să creați conținut atractiv;
  • Să vă optimizați activele digitale pentru mobil;
  • Să efectuați o cercetare a cuvintelor cheie;
  • Să iterați pe baza analizelor pe care le măsurați.

Marketingul digital creează atât de multe oportunități, permițându-vă să ajungeți la potențialii cumpărători printr-o varietate de canale, fie că este vorba de platformele de social media, fie că îl puteți folosi cu un site web sau cu mesaje text sau orice întâlnire online pe care o veți găsi.

Puteți folosi acea rețea socială pe care o preferați mai mult sau pe care o folosiți mai mult cum ar fi Pinterest, Instagram sau Facebook și dacă aveți prea multe poate că trebuie să selectați una sau două care ar fi bune, să fie foarte bune sau să dea într-adevăr un conținut bun de acest gen pentru rețelele de socializare pe care le folosim.

Pentru brandul dvs. profesional folosiți întotdeauna LinkedIn și Twitter. Încercați să creați una personală și una profesională. Creați un conținut interesant pentru publicul dumneavoastră și urmăriți cu ajutorul indicatorilor de performanță rezultatele dumneavoastră.

15.2 KPI (Key Performance Indicators)

Cele mai importante elemente ale acestui subiect sunt KPI-urile (Key Performance Indicator), care sunt instrumente care permit măsurarea anumitor acțiuni pentru a ști dacă obiectivele companiei sunt îndeplinite.

Pentru a garanta validitatea acestora este necesar să se respecte anumite cerințe (SMART):

  • Specific (Specific)
  • Măsurabile (Measurable)
  • Realizabile (Achievable)
  • Relevant (Relevant)
  • Limitată în timp (Limited Time)

Definiți-vă obiectivul online

Primul lucru pe care trebuie să îl faceți este să alegeți o strategie. Iar pentru a face acest lucru, trebuie să:

1. Să vă gândiți în ce stadiu se află produsul dvs. în ciclul de viață;

2. Apoi, stabiliți obiectivul principal pe care doriți să îl atingeți;

3. Să verificați pe ce canal doriți să vă concentrați;

4. Selectați KPI-urile care se potrivesc cel mai bine nevoilor dvs.

15.2.1 Indicatorii de performanță (KPI) în funcție de ciclul de viață al produsului

KPI-urile pot fi clasificate în funcție de ciclul de viață al produsului și în funcție de canal.

În primul rând, ne vom concentra asupra stadiului în care se află produsul dvs. în ciclul de viață al produsului. Dacă produsul dvs. se află în faza de introducere, există diferiți KPI, cum ar fi traficul sau rata de conversație sau de adaptare.

În faza de creștere, unii dintre KPI sunt ROI (rentabilitatea investiției), utilizatorii activi și profitul net. Un KPI important al fazei de maturitate este rata de retenție a clienților. Iar pentru ultima etapă a ascensiunii, exemple de KPI-uri sunt rata de respingere și rata de uzură.

01. Introducere

Introducerea este primul nivel din ciclul de viață al produsului, în care o întreprindere încearcă să își facă cunoscut produsul sau serviciul pe o anumită piață. Cei mai importanți KPI sunt:

  • Traficul (Traffic), care arată numărul de persoane care completează și vizitează site-ul web, iar obiectivul său este de a cunoaște eficiența promovării.
  • Rata de adopție (Adoption Rate), care reprezintă procentul dintre utilizatorii noi și totalul utilizatorilor.
  • Costul de achiziție a clienților (Customer Acquisition Cost) calculează toate costurile asociate cu achiziția fiecărui client.

02. Creșterea (Growth)

În cea de-a doua etapă, cea de creștere, produsul sau serviciul începe să aibă succes și vânzările sale cresc semnificativ. Cei mai importanți indicatori de performanță sunt:

  • Rata de creștere a veniturilor (Revenue Growth Rate) care arată veniturile obținute și este folosită pentru a ști dacă produsul sau serviciul respectă strategia. Pentru a o măsura, este necesar să se compare cheltuielile curente cu veniturile.
  • Sesiuni pe utilizator (Sessions per user). Afișează frecvența cu care vizitatorii se întorc pe site-ul web sau în aplicație și are rolul de a prezice și de a evita abandonarea produsului de către utilizatori.

03. Maturitate (Maturity)

Faza de maturitate este cea în care vânzările încep să se stabilizeze după o perioadă de creștere rapidă, iar firmele încep să scadă prețurile pentru a rămâne competitive în fața unei concurențe tot mai mari.

Cei mai importanți indicatori de performanță sunt:

  • Scorul net de promovare (Net Promoter Score – NPS), care indică cantitatea de promotori și detractori. Dacă NPS este ridicat înseamnă că își va continua creșterea organică, dar un NPS negativ trage în jos tendința favorabilă și sustenabilitatea produsului sau serviciului.
  • Rata de retenție a clienților („Customer retention rate” – CRR) determină procentul de clienți care nu au abandonat produsul sau serviciul. Așadar, cu cât rata este mai mare, cu atât mai bine. Dacă CRR este în creștere, este important să se mențină clienții, dar dacă este în scădere, este necesar să se analizeze experiența clienților, piața și noii rivali pentru rezolvarea problemelor.

04. Declin (Decline)

Ultima etapă a ciclului de viață al produsului este etapa de declin, în care produsul sau serviciul se dezintegrează ca urmare a unei descreșteri sau a unei evoluții negative și se caracterizează, printre altele, prin scăderea vânzărilor și a profiturilor.

Cei mai importanți KPI sunt:

  • Rata de respingere (Bounce Rate) care calculează porțiunea de vizitatori unici, cunoscuți ca utilizatori care au accesat un site web concret, dar nu au considerat nimic util și au părăsit site-ul.
  • Scorul de reclamații ale clienților (Customer complaint score). Acesta ia în considerare gradul de nemulțumire al utilizatorilor, deci apare atunci când produsul/serviciul nu a îndeplinit așteptările clienților. Acest lucru îi poate determina pe clienți să meargă la concurență. Pentru a se îmbunătăți este necesar să se analizeze reclamațiile și să se analizeze ce se poate îmbunătăți.

15.2.2 Indicatori de performanță în funcție de canal (channel)

01. Generarea de lead-uri

Generarea de lead-uri este un proces de căutare a persoanelor care ar fi potențial interesate de serviciu.

Cei mai importanți KPIs sunt:

  • Lead-uri calificate (Qualified leads): Urmărirea cantității de lead-uri calificate indică măsura în care campaniile de marketing reușesc să vizeze lead-urile alese sau produc doar trafic care nu reprezintă publicul potențial. Acesta este măsurat de software-ul CRM pe bază de clasament și se poate îmbunătăți prin crearea unor campanii bine direcționate pentru a ajunge la publicul potrivit.
  • Costul pe conversie („Cost per conversion”): Afișează costul achiziționării de lead-uri care au fost transformate și în clienți plătitori. În cazul în care costul pe conversie este mai mic decât nivelul valorii totale a clientului, strategia de marketing digital risipește resurse în loc să aducă profit.
  • Rata de retenție (Retention rate): Arată cât de dedicați sunt clienții, cei care continuă să folosească produsul pe o perioadă extinsă de timp. Aceasta poate fi îmbunătățită prin oferirea unei experiențe excepționale pentru utilizatori.
  • Rata de uzură (Attrition rate): Această statistică reflectă procentul de utilizatori care nu mai cumpără produsele sau serviciile. O creștere a acestei rate poate fi rezultatul unei experiențe slabe a utilizatorului sau a unei performanțe lente a serviciilor.
  • Net Promoter Score: Indică probabilitatea ca un client să recomande produsul sau serviciul unui prieten. Acesta poate fi măsurat prin realizarea de sondaje și interviuri cu clienții.

02. Site web și măsurători de trafic

Sistemul de măsurare a site-ului web și a traficului evaluează care sunt sursele de trafic care aduc vizitatorii pe site-ul web și oferă o analiză a fiecăreia dintre aceste surse.

Cei mai importanți KPI sunt:

  • Vizitatori care revin vs. vizitatori noi: Măsoară partea de vizitatori care se întorc, deci este important să se ofere informații utile pe site-ul web.
  • Rata de conversie: Această rată este utilă dacă se apelează la campanii pay-per-click pentru a conduce ținta către anumite pagini. Pentru a o măsura este posibil să se creeze evenimente pe site pentru a urmări diferitele clicuri.
  • CTR (Clickthrough rate): Rata de click-through dezvăluie eficiența call-to-action-ului de pe site, astfel încât este posibil să se cunoască atenția oamenilor pe un web concret.

03. Optimizarea SEO

Traficul organic provenit din motoarele de căutare este unul dintre cele mai rentabile mijloace de promovare pentru agenții de marketing digital.

Cei mai importanți KPI sunt:

  • Legături de intrare („Inbound links”): Numărul de linkuri de intrare indică măsura în care conținutul paginii este partajat pe alte site-uri. De obicei, este măsurat prin instrumente SEO, cum ar fi SEMrush.
  • Traficul organic („Organic traffic”): Arată cantitatea de vizite lunare pe site care rezultă în urma căutării pe Google. Pentru a îmbunătăți conținutul este necesar să se claseze mai sus în paginile de rezultate ale motoarelor de căutare.
  • Autoritatea paginii (Page authority): O autoritate ridicată a paginii ajută ca site-ul web și conținutul să aibă rezultate performante în motoarele de căutare. Din acest motiv, este necesar să se stabilească legături între articole.
  • Google PageRant: Google, prin utilizarea algoritmilor, află relevanța paginilor web pe baza calității și cantității de link-uri de intrare.
  • Clasamentul în funcție de cuvinte cheie: Este util pentru a vedea dacă strategia SEO își urmează cursul și pentru a cerceta cuvintele cheie cele mai bine clasate ale concurenților și pentru a le îmbunătăți.

04. Publicitate plătită

Publicitatea plătită este prezentarea de anunțuri amplasate pe site-uri web importante pentru care un agent de publicitate plătește.

Cei mai importanți KPI sunt:

  • CPC (Cost per click): Costul pe click obținut cu o campanie plătită.
  • Costul pe conversie (Cost per conversie): Compară costul de calitate pe conversie cu valoarea totală a clienților și indică dacă campaniile sunt benefice pe termen lung. O metodă de îmbunătățire poate fi abordarea cuvintelor-cheie cu plată cu o concurență mai mică.
  • CTR (Clickthrough rate): Este procentul de utilizatori care dau click pe un anumit anunț din numărul total de utilizatori care l-au vizualizat. Pentru a vă îmbunătăți este util să testați ceva nou în fiecare lună.

05. Monitorizarea social media

Monitorizarea social media este o modalitate de a calcula popularitatea unui brand sau a unei companii prin extragerea de informații din canalele de social media.

Cei mai importanți KPI sunt:

  • Followers: Volumul de utilizatori care urmăresc un profil pe o rețea socială.
  • Rata de implicare (Engagement rate): Arată numărul de persoane care au interacționat în mod activ cu postările, cum ar fi share-uri, like-uri și click-uri. Pentru a măsura este esențial să folosiți instrumente de marketing precum Hubspot.
  • ROI (Return on Investment): Se evaluează pe baza obiectivelor și beneficiilor companiei. Pentru a o îmbunătăți se pot căuta canalele de social media cu cel mai mare ROI și se poate concentra planul de marketing pe acestea.

15.3 SEM și SEO

15.3.1 Ce este SEM

SEM, Search Engine Marketing, este ansamblul tuturor acțiunilor de marketing utilizate pentru a optimiza poziționarea unui site web pe pagina de rezultate a unui motor de căutare.

De exemplu, dumneavoastră sau compania dumneavoastră oferiți un produs sau un serviciu. Știți că, atunci când publicul dumneavoastră țintă se gândește să cumpere acest produs sau serviciu, va căuta anumite cuvinte-cheie conexe pe Google, Bing sau pe un alt motor de căutare. Dacă doriți să vă asigurați că marca dvs. apare între primele rezultate pentru a avea șansa de a avea un impact asupra publicului dvs., de a trezi interesul și de a conduce la o achiziție, veți utiliza tehnici SEM.

Principalele tehnici SEM sunt:

  • SEO (Search Engine Optimization), optimizarea motoarelor de căutare
  • SEA Search Engine Advertising (Publicitate pe motoarele de căutare), denumită uneori și Paid Media sau PPC pentru pay per click,
  • SMO Social Media Optimization (optimizarea rețelelor sociale).

Google Ads este prima platformă de publicitate online din lume. Deși platforma oferă diferite plasamente și formate de anunțuri, secțiunea din Google Ads care ne interesează aici este Rețeaua de căutare (Search Network). Cum funcționează aceasta? Este un sistem automatizat de licitație de cuvinte cheie între diverși agenți de publicitate interesați să apară atunci când un utilizator caută termeni legați de produsul sau serviciul lor.

Un algoritm complex decide în ce poziție apar agenții de publicitate pe pagina de rezultate.

Sistem de licitație (Auction System)

Atunci când cineva face o căutare în Google Ads, anunțul care apare primul este cel care are cel mai mare rang.

Clasamentul anunțurilor combină mai mulți factori. Cei mai importanți sunt:

  • oferta maximă pe clic
  • anunțuri și calitatea paginii de destinație
  • impactul extensiilor de anunțuri
  • formatele de anunțuri.

Cel mai important lucru pe care trebuie să-l înțelegem, este faptul că nu pentru că oferta noastră este mare, vom apărea pe prima poziție absolută a paginii de rezultate.

Dacă avem o poziție mai bună a anunțului decât concurenții noștri, este posibil să plătim și mai mult pentru clic, deoarece avem mai multe șanse să câștigăm licitația. Așadar, călătoria clientului trebuie să fie coerentă, de la cuvintele cheie pe care le caută până la experiența de pe pagina de destinație.

Ofertele maxime de cost per click pe care le vom defini pe platformă reprezintă maximul pe care suntem dispuși să îl plătim pentru fiecare click. Dar realitatea este că vom plăti doar atât cât să depășim oferta concurentului de sub noi.

Când folosiți anunțuri de căutare?

  • Atunci când un produs sau un serviciu nu este o inovație pe piață și există deja o serie de utilizatori care îl caută;
  • Atunci când căutăm un răspuns direct: utilizatorul caută ACTIV produsul sau serviciul;
  • Atunci când nu există o concurență prea mare pentru cuvintele cheie pe care le vizați, iar costul pe clic nu este prea scump.

Cum să începeți? Aveți nevoie de un plan

  • Definiți produsele sau serviciile pe care doriți să le promovați. Testați, căutați și investigați cuvintele cheie aferente pe motoarele de căutare;
  • Alegeți motorul de căutare și platforma de publicitate a acestuia unde doriți să afișați anunțurile (Google, Bing etc.);
  • Efectuați un studiu al tendințelor anterioare și un studiu al cuvintelor cheie. Google ne pune la dispoziție instrumente gratuite, cum ar fi Google Trends (Explore) și Google Keyword Planner (accesibil din contul Google Ads);
  • Selectați cuvinte-cheie „de nișă” sau „long tail” (compuse din două sau trei cuvinte), nu cuvinte-cheie generice. Există mai puțină concurență, iar costul pe clic poate fi mai ieftin decât cel al cuvintelor-cheie generice.

15.3.2 Publicitatea online

Afișaj (Display)

Display-ul este unul dintre cele mai cunoscute formate de publicitate pe internet. Achiziționarea de spații publicitare într-o rețea de milioane de site-uri, bloguri, aplicații, printr-un sistem automat și inserarea de elemente grafice sau vizuale (bannere, videoclipuri, gif-uri etc.).

Remarketing

Adesea numit retargeting, este o strategie de marketing care constă în afișarea reclamelor noastre utilizatorilor care au vizitat anterior site-ul nostru sau care au cumpărat deja de la noi, urmărind navigarea lor pe internet prin intermediul cookie-urilor.

Anunțuri video

Din Google Ads, Video Network, afișați anunțurile video pe canalul YouTube și pe alte site-uri web. Principalele formate sunt:

  • In-stream: videoclipuri de cel puțin 30 de secunde pe care spectatorul nu poate să le sară înainte de a reda 5 secunde, iar agentul de publicitate plătește doar atunci când utilizatorul a vizualizat toate cele 30 de secunde sau interacționează cu videoclipul într-un anumit fel, de exemplu, făcând clic pe el.
  • Descoperire (Discovery): este o miniatură și un text plasate în videoclipurile conexe sau în rezultatele căutării pe YouTube. Agentul de publicitate plătește atunci când cineva face clic pe ea.
  • Bumper: este un videoclip foarte scurt, de numai 6 secunde. Este făcut pentru a avea impact și uneori este util atunci când doriți să creați un teaser în campania dvs.

Anunțuri pentru aplicații

Utilizați campania Google Ads Universal App pentru a promova aplicațiile mobile.

Anunțurile sunt difuzate în Search Network, Google Play, Display Network sau YouTube.

Puteți plăti pentru interacțiune sau pentru instalarea aplicației.

Anunțuri sociale

Impactați-vă audiența în timp ce verifică platformele lor preferate de socializare.

Aproape fiecare platformă de social media are propria platformă publicitară. Facebook gestionează, de asemenea, reclame în Instagram, Messenger și Whatsapp. Este un loc bun pentru a vă inspira, pentru a descoperi noi produse și tendințe și pentru a interacționa cu utilizatorii pentru a crea o comunitate.

Reclamele sociale au tendința de a se integra mai bine cu aceste platforme și de a adăuga valoare utilizatorilor.

Nu uitați că oamenii intră online și folosesc social media pentru a se distra, pentru a afla ceva sau pentru a se conecta cu alte persoane, nu pentru a vedea reclame. Așadar, este foarte important ca atunci când faceți publicitate să vă gândiți să adăugați valoare utilizatorilor.

15.3.3 Optimizarea campaniilor de căutare și crearea de rapoarte

01. Optimizarea

Se recomandă să optimizați periodic campaniile.

Recomandări Google Ads

Verificați recomandările de optimizare Google Ads și decideți dacă le urmați și le aplicați sau nu. Acestea vă pot recomanda să adăugați sau să eliminați audiențe, cuvinte-cheie, să măriți bugetele, să modificați strategia de licitație sau să adăugați extensii.

Înainte de a accepta, evaluați impactul acestor modificări asupra campaniilor dvs. și monitorizați performanța anunțurilor după aceea.

Unele recomandări pot fi, de asemenea, aplicate automat în Recomandări>Aplicare automată. Alegeți-le cu atenție!

Cuvinte cheie și Termeni de căutare

Analizați termenii de căutare reali care au determinat utilizatorii să facă clic pe site-ul nostru în secțiunea de cuvinte cheie.

Adăugați-i pe cei relevanți la lista de cuvinte cheie pozitive sau, dimpotrivă, adăugați-i pe cei care nu doriți să apară, la lista de cuvinte cheie negative.

Îmbunătățiți calitatea anunțurilor dvs.

Pentru a îmbunătăți eficiența anunțurilor de căutare receptive:

  • Utilizați toate titlurile și descrierile posibile;
  • Corectați unele titluri și descrieri pentru a face anunțurile mai atractive;
  • În descrieri, folosiți tot spațiul disponibil (90 de caractere);
  • În cea de-a doua descriere, adăugați un apel la acțiune la sfârșit.

Creați reguli

În cazul în care o campanie are performanțe scăzute, regulile ne permit să setăm acțiuni automate sau să ne trimitem un e-mail pentru a putea verifica ce se întâmplă cu campania noastră.

02. Raportarea

KPI

Înainte de raportare, va trebui să definiți indicatorii cheie de performanță (KPI). Dacă obiectivul dvs. este conversia achizițiilor, KPI-ul dvs. va fi numărul de vânzări sau valoarea vânzărilor generate de utilizatorii care provin din campaniile dvs. publicitare. Dacă doriți să obțineți un număr maxim de click-uri, KPI-ul dumneavoastră vor fi click-urile.

Web Analytics

De asemenea, puteți conecta contul dvs. de Google Ads la contul dvs. de Web Analytics, Google Analytics de exemplu, astfel încât să puteți obține mai multe date despre comportamentul utilizatorilor care provin din campania dvs.

Google Analytics

Google Analytics este liderul pieței, cu peste 80% din cota de piață. Câteva statistici pe care le puteți găsi pe platforma lor sunt:

  • Numărul de sesiuni (vizite): numărul de vizite efectuate de toți utilizatorii site-ului web;
  • Numărul de vizualizări ale paginilor: Câte pagini a vizitat utilizatorul în timpul unei sesiuni;
  • Bounce rate: pierderea utilizatorilor pe primele pagini;
  • Rata de click: numărul de click-uri înregistrate pe un element pe care se poate da click față de numărul de afișări ale elementului respectiv (impresie).

Dashboard Google Data Studio este un instrument online foarte util pentru convertirea datelor în rapoarte informative personalizabile și în tablouri de bord în timp real. De asemenea, au un șablon pentru Google Ads.

Raportarea

Pentru a realiza o raportare de impact, puteți:

  • Să utilizați o prezentare vizuală;
  • Să selectați indicatorii relevanți (KPI) pentru obiectivele și publicul dumneavoastră;
  • Să vă contextualizați datele;
  • Să implicați publicul înainte și în timpul prezentării.

15.4 Marketing prin e-mail

Newsletter-urile sunt un instrument de marketing puternic, dar trebuie să știți totul despre email marketing. De ce este un instrument atât de puternic:

  • Eficiența costurilor: Trebuie să faceți abonamentul inițial pe platforma de e-mail, cum ar fi Mail Chimp sau Wild Apricot, dar, dincolo de asta, aveți în vedere de fapt doar investiția de timp necesară pentru a pune la punct un e-mail.
  • Nivelul de interes: oamenii care primesc e-mailurile dvs. sunt interesați de textul dvs.
  • Analize care sunt ușor de urmărit: Platforma dvs. de e-mail va oferi probabil o metodă de urmărire a analizelor, astfel încât să știți ce e-mailuri sunt cele mai eficiente. Mulțumită analizelor, puteți începe să dezvoltați viitoarele e-mailuri pentru a se potrivi cu cele care au cel mai mare succes.

Crearea unei strategii de marketing prin e-mail:

  • Definiți-vă audiența
  • Stabiliți-vă obiectivele
  • Construiți-vă lista de e-mailuri
  • Alegeți un tip de campanie prin e-mail
  • Faceți un program
  • Măsurați-vă rezultatele.

Cum să trimiteți e-mailuri de marketing:

  • Alegeți un serviciu de marketing prin e-mail
  • Utilizați sfaturi de marketing prin e-mail
  • Implementați segmentarea e-mailurilor
  • Personalizați-vă e-mailurile de marketing
  • Încorporați automatizarea marketingului prin e-mail
  • Utilizați șabloane de email marketing.

15.4.1 Cum să vă construiți o listă de email-uri

1. Folosiți lead magnets (oferte magnet)

Folosiți ceva care să atragă potențialii clienți potențiali în lista dvs. de e-mail, de obicei sub forma unei oferte gratuite. De exemplu: carte electronică, whitepaper, infografic, raport sau studiu, listă de verificare, șablon, webinar sau curs.

2. Creați un formular de înscriere atractiv

Formularul dvs. de opt-in (înscriere) este modul în care obțineți informațiile unui potențial client pentru a-l adăuga la lista dvs. de e-mailuri.

Lista de e-mailuri

Este o colecție de adrese pe care compania o deține deoarece clienții și-au trimis e-mailurile și au optat să primească conținut și actualizări despre produsul dvs. prin e-mail. Puteți să vă creșteți lista de email folosind:

A. Email

B. Social media

C. Site-ul dvs. web

D. Marketingul traditional

A. Utilizarea e-mailului

  • Creați un conținut unic de e-mail
  • Încurajați abonații să partajeze și să transmită e-mailul dvs.
  • Segmentați-vă lista de e-mailuri în funcție de buyer persona
  • Revigorați o listă de e-mailuri învechită cu o campanie de înscriere. Trimiteți un mesaj de înscriere atractiv și trimiteți-l către lista dvs. veche
  • Adăugați un link de înscriere la semnăturile angajaților dvs.
  • Creați o nouă ofertă de generare de lead-uri. Creați o carte electronică gratuită sau găzduiți-o pe o pagină web care să le ceară vizitatorilor să își furnizeze adresa de e-mail pentru a o descărca.
  • Creați un instrument sau o resursă online gratuită care necesită înscriere
  • Oferiți conținut suplimentar bonus.

B. Utilizarea rețelelor sociale

  • Promovați un concurs online. Concursurile sunt întotdeauna excelente pentru a-i încuraja pe cei care vă urmăresc să facă clic și să se înscrie folosind adresele lor de e-mail.
  • Utilizați Twitter pentru a promova o ofertă de lead gen. Promovați o resursă gratuită pentru followerii dvs. care necesită utilizarea unei adrese de e-mail.
  • Folosiți Pinterest pentru a promova conținutul vizual.
  • Facebook. Faceți din newsletterul dvs. de e-mail tema fotografiei de profil.
    • Adăugați un buton call-to-action în partea de sus a paginii de Facebook a afacerii dvs.
    • Partajați previzualizări ale newsletter-ului pe profilul dvs.
    • Creați o postare pe Facebook care prezintă un fragment din newsletterul dvs. de e-mail.
    • Promovați prin intermediul Facebook conținutul care necesită o adresă de e-mail. Acest conținut poate fi o carte electronică, un giveaway sau un concurs. Fiți creativi!
  • Instagram. Adăugați un apel la acțiune în biografia dvs. de pe Instagram.
    • Cu ajutorul unor instrumente precum Linktree puteți crea și împărtăși informații cu publicul dumneavoastră.
    • Împărtășiți postări care îi determină pe utilizatori să facă clic pe link-ul de e-mail CTA din biografia dvs.
    • Folosiți funcția swipe-up pentru a partaja pagina dvs. de destinație.
  • Linkedin. Trimiteți cititorii la o pagină de destinație pentru înscrierea prin e-mail.
    • Postați despre buletinul dvs. informativ prin e-mail.
    • Publicați linkuri către oferte.

C. Utilizarea site-ului web

  • Cereți feedback vizitatorilor site-ului dvs;
  • Scurtați lungimea formularelor de captare a clienților potențiali;
  • Conectați-vă la ofertele de pe site-ul dvs. web care captează înscrieri prin e-mail;
  • Testați A/B diferite texte de campanie;
  • Creați un blog la care cititorii se pot abona;
  • Găzduiți un blog pentru alte site-uri web și împărtășiți un apel la acțiune;
  • Includeți recenzii ale clienților pe paginile de destinație pentru înscrieri.

D. Utilizarea marketingului tradițional

  • Găzduiți propriile evenimente;
  • Găzduiți un webinar online;
  • Adăugați coduri QR la display-ul dvs;
  • Colectați e-mailuri în magazin. Creați un magazin de tip pop-up și colectați e-mailuri de acolo.

15.4.2 Reglementări privind e-mailul

1. Conformitatea Can-Spam

  • Includeți toate datele dumneavoastră în fiecare e-mail;
  • Plasați linkuri vizibile de dezabonare în e-mailurile dumneavoastră;
  • Folosiți adrese de e-mail reale în câmpurile „De la” și „Răspundeți la”;
  • Redactați linii de subiect care să indice conținutul e-mailului.

2. Conformitatea cu GDPR

  • Utilizați un limbaj clar atunci când solicitați consimțământul pentru stocarea informațiilor personale;
  • Colectați doar datele de contact care sunt necesare pentru afacerea dvs;
  • Stocați datele de contact într-un mod sigur;
  • Păstrați datele doar în scopuri comerciale justificabile;
  • Ștergeți datele de contact la cerere;
  • Facilitați-le contactelor să se dezaboneze de pe lista dumneavoastră sau să își actualizeze preferințele;
  • Răspundeți cu promptitudine la cererea unui contact de a avea acces la datele sale;
  • Păstrați înregistrările companiei pentru a dovedi conformitatea cu GDPR.

3. Evitați filtrele spam

  • Obțineți includerea pe lista albă. Este o listă de expeditori aprobați cărora li se permite să ajungă în inbox-ul abonatului;
  • Supravegheați copia;
  • Folosinți un furnizor de servicii de e-mail de încredere;
  • Implementarea unui dublu opt-in.

15.4.3 Analize de marketing prin e-mail (Email Marketing Analytics)

1. Rata de deschidere (Open Rate): Urmăriți procentul de abonați care deschid un anumit e-mail. Această rată ne oferă informații despre cât de implicați sunt abonații noștri, precum și despre cât de eficiente sunt diferitele linii de subiect.

2. Click-Through Rate (CTR): CTR măsoară câte persoane au făcut clic pe linkurile din e-mailul dvs.

3. Rata de conversie (Conversion Rate): Vă oferă o perspectivă unică asupra rentabilității investiției. Știți cât ați cheltuit și câți abonați se convertesc.

4. Bounce Rate (Rata de respingere): Măsoară câte adrese de e-mail ale abonaților nu au primit e-mailul dumneavoastră. Aici puteți găsi hard sau soft bounce.

5. Numărul de dezabonați: Orice furnizor de e-mail vă va spune câte persoane s-au dezabonat după ce au primit un e-mail de la dumneavoastră.

6. Rata de creștere a listei (List Grow Rate): Este măsura pentru a urmări rata de creștere a listei dvs.

7. Plângeri legate de spam: Nu fiți marcat ca spam. Evitarea filtrelor de spam este o parte importantă pentru a maximiza deschiderile, click-urile și conversiile pe care le obțineți din campaniile dvs. de e-mail.

8. Rata de redirecționare/partajare e-mail: Măsoară procentul de destinatari care fie au distribuit postarea dvs. prin intermediul rețelelor de socializare, fie au redirecționat-o către un prieten.

9. Angajamentul în timp (Engagement Over Time): Urmărirea angajamentului în timp vă va oferi informații despre cele mai bune momente ale zilei pentru a trimite mesaje.

Căutați indicatorii de marketing prin e-mail care întotdeauna:

  • Furnizează date valoroase pentru campaniile dvs. de e-mail;
  • Oferă informații despre activitatea utilizatorilor;
  • Ajută la menținerea echipei dvs. concentrată pe obiectivele campaniei.

15.4.4 Cei 5 „T” ai unui marketing de conținut eficient prin e-mail

1. Tease ( Tachinare): Scrieți o linie de subiect și un text în așa fel încât să tachineze subiectul conținutului dvs. În linia de subiect, tachinați conținutul e-mailului din interior pentru a încuraja deschiderea. Și, odată ce abonatul a deschis e-mailul, atrageți-l cu conținutul care conduce la click-uri. Este important să nu vă complicați și să fiți în măsură să vă îndepliniți promisiunea pe care ați făcut-o.

2. Target (Ținta): cu cât puteți personaliza mai mult conținutul în funcție de cititor, cu atât veți obține un grad mai mare de implicare.

3. Teach (Învățare): Conținutul de marketing informativ are întotdeauna rezultate bune. Asta înseamnă conținut care include sfaturi, trucuri și alte informații pe care abonatul s-ar putea să nu le știe deja.

4. Test (Testare): Nu ghiciți doar ce linie de subiect va maximiza ratele de deschidere a e-mailurilor sau ce layout va atrage cele mai multe click-uri. În schimb, testați diferite opțiuni și optimizați în timp.

5. Track (Urmărire): Urmăriți întotdeauna rezultatele, în special atunci când obiectivul final este de a stimula implicarea.